3. MÍSTO V KATEGORIIDigitální transformaceroku 2021

Jaké jsou na trhu typy ubytovacích portálů jste si mohli přečíst v článku Jak se vyznat v ubytovacích portálech. Tentokrát se zaměříme konkrétně na to, podle čeho ubytovací portál vybrat. Také poradíme, na co si dát pozor, abyste nenaletěli nepoctivcům.

 

Podle čeho vybírat ubytovací portál

Můžeme doporučit několik ukazatelů, podle kterých je dobré se řídit. Například podle:

  • referencí (zkušeností uživatelů),
  • návštěvnosti portálů,
  • doporučení REZEO,
  • nabízených služeb,
  • ceny.

 

Výběr podle referencí

Doporučení od spokojených uživatelů je jedním z nejlepších ukazatelů, podle kterých zvolit ten správný ubytovací portál. Protože se nám v REZEO neustále schází spousta dotazů, který portál je nejlepší, rozhodli jsme se udělat velký průzkum mezi našimi uživateli.

 

Uživatelům jsme poslali dotazník, ve kterém jsme zjišťovali zkušenosti a doporučení ohledně ubytovacích portálů. Ptali jsme se na to, které ubytovací portály používají, ze kterých jim přichází nejvíce rezervací a které jsou podle nich uživatelsky nejpřívětivější.

 

Nejčastěji používané portály mezi uživateli REZEO jsou české E-chalupy, CS-Chalupy a portál Amazing Places. Ze zahraničních portálů si naši uživatelé nepřekvapivě oblíbili velké portály Booking a Airbnb.

 

Největší množství rezervací pak chodí právě z těchto portálů, ale často také uživatelé uváděli, že nejvíce rezervací mají z vlastních webových stránek, do kterých mají zabudovaný systém REZEO. Není tak dobré spoléhat pouze na ubytovací portály, ale věnovat také čas a prostředky do vlastního webu. Ten může (třeba i ve spojení s reklamou na Googlu nebo Facebooku) přinášet zajímavé výsledky.

 

Uživatelská přívětivost je subjektivní a často záleží na tom, jak moc je uživatel na portál zvyklý. Nicméně vítězi se v této disciplíně staly portály E-chalupy, Amazing Places a Airbnb.

 

Výběr podle návštěvnosti

Také se můžete orientovat podle návštěvnosti ubytovacích portálů. Některé portály návštěvnost uvádí, některé vám tuto informaci poskytnou, když je kontaktujete. Samozřejmě nelze zaručit, že údaje, které dostanete, budou stoprocentně odpovídat realitě, ale solidní ubytovací portály nemají důvod si vymýšlet. Návštěvnost můžete odvodit i z počtu nemovitostí, které na portálu pronajímatelé inzerují, případně i z množství recenzí od hostů.

 

Vyšší návštěvnost ale vždy nemusí znamenat, že vám portál vydělá více peněz. Pokud je na portálu opravdu velké množství nemovitostí, znamená to také větší konkurenci. Chytré řešení je, když budete kombinovat hojně navštěvované ubytovací portály s těmi menšími. Některé menší portály také k registraci nabízí bonusy, třeba vaši nemovitost zdarma zpropagují na svých sociálních sítích nebo na blogu (to dělá například portál Explorio). Takový bonus může být pro mnohé pronajímatele vítané nakopnutí do začátku.

 

Naše doporučení

Nebo se prostě spolehněte na nás v REZEO. S některými ubytovacími portály jsme navázali spolupráci a můžeme je doporučit. Všechny jsme důkladně prověřili, s majiteli těch českých se osobně známe a můžeme se tak za kvalitu jejich služeb zaručit. Jejich seznam najdete na domovské stránce REZEO.

 

 

Ubytovací portály, se kterými spolupracujeme.

 

Portály, se kterými spolupracujeme, si pečlivě vybíráme. Najdete mezi nimi jak velké hráče (Booking, AirBnb, E-chalupy), tak ty menší, které považujeme za nadějné a vidíme v nich potenciál do budoucna (například Explorio, eUbytko).

 

Pokud vás zajímá, které portály jsme osobně prověřili a navázali s nimí spolupráci, přečtěte si článek Spolupracujeme s mladými ubytovacími portály. Které to jsou?

 

Výběr podle ceny

Je jasné, že jedním z faktorů, které budete zvažovat, je také cena, kterou za služby portálu zaplatíte. V článku Jak se vyznat v ubytovacích portálech? jsme se věnovali dělení na provizní a poptávkové ubytovací portály. U prvního typu platíte provizi z každého zprostředkovaného pobytu, u druhého platíte roční poplatek.

 

Než se na portál zaregistrujete, určitě si dobře prostudujte ceník. U poptávkových portálů se dívejte nejen na výši ročního poplatku, ale také zvažte třeba podle ostatních kritérií z tohoto článku, jaká je pravděpodobnost, že se vám investice vrátí. Nízká cena nemusí být vždy výhodná, u neznámých a neprověřených portálů můžete naopak tratit.

 

U provizních portálů se zase dívejte na výši provize za pobyt. Ta se může pohybovat mezi 10 a 20 procenty. Také si prostudujte, jestli v podmínkách nejsou zmíněny nějaké další poplatky.

 

Na co si dát pozor

Portálů je obrovské množství a neustále vznikají (a zase zanikají) nové. Konkurence je velká a pro uživatele je situace nepřehledná. Jenom českých portálů je kolem 130 a stále přibývají. Funkčních portálů je z tohoto množství jen zlomek, troufáme si tvrdit, že to může být asi desetina. Samozřejmě je snadné narazit i na nepoctivé a amatérské portály. Nebudeme na nikoho ukazovat prstem, ale je dobré vědět, že je možné se setkat i s nekalými praktikami.

 

Jsou to například portály, které vám mohou nabízet, že pokud vám nepřijde žádná poptávka, vrátí vám peníze. Vy tak v dobré víře zaplatíte roční poplatek a portály vám začnou posílat fiktivní poptávky, ze kterých nakonec samozřejmě sejde a vy nevyděláte ani korunu (ani nedostanete peníze zpět). Také si možná zaplatíte další rok, protože poptávky z portálu přece chodí, nebo ne?

 

Některé portály také využívají telemarketingu, aby vás nalákaly na zdánlivě výhodnou nabídku. Nově založený portál obvolává pronajímatele (kontakt sežene na vašem webu nebo portálech, na kterých inzerujete) a nabídne jim inzerci za nízký roční poplatek. Rozvoji portálu se ale už nikdo nevěnuje, neinvestuje například do marketingu, takže nepřijde ani jedna poptávka. Vy si sice už takový portál na další rok nezaplatíte, ale majitel si i tak vydělá od všech oslovených velké peníze. A další rok třeba založí nový portál, který bude fungovat stejně.

 

Dejte si pozor na nepoctivé ubytovací portály.

 

Při výběru si dávejte velký pozor a používejte selský rozum. Podezření by měly vzbudit až příliš „výhodné“ nevyžádané nabídky, které vám od neznámých portálů přijdou do mailu, nebo nevyžádané telefonáty s podobnými nabídkami. Nepoctivci si na vás najdou kontakt třeba na stránkách vaší nemovitosti a zkouší na vás vydělat.

Přečtěte si také...

×

Aplikace lze stáhnout pouze do mobilního zařízení.

Otevři rezeo.cz v mobilním zařízení, následně klikni na „Stáhnout“, přihlas se do aplikace a ulož na plochu.