Lokální online marketing – jak na něj?
Google a nástroj Google My Business
Google My Business, nebo také v češtině Google Moje Firma, je služba, která zdarma dostane Vaší firmu do vyhledávače a map od Google. Stačí vyplnit a ověřit si vaše místo nebo firmu. Google je nejsilnější podpora v rámci lokálního marketingu. Velké značky dosahují desítky miliónu zobrazení zdarma. Uloupněte si také menší podíl, zviditelněte se zdarma a ulehčete zákazníkům Vás najít.
Seznam a Seznam Naplno (Mapy.cz a Firmy.cz)
Seznam Naplno je naopak služba od Seznamu. Oproti Google zde ale získáte jen „základ zdarma“, za více si musíte připlatit (od 10 Kč / den). Nicméně velkou výhodou Seznamu jsou jejich mapy – ty jsou velmi oblíbené kvůli svým turistickým funkcím. A nejenom díky nim - dobrých a využívaných funkcí má mnoho, kterými se snaží odlišit pro Google a dělá na míru pro Čechy – třeba kromě turistických podkladů podklady i pro cyklisty. Další výhodou je jejich katalog Firmy.cz. Využitím Seznam Naplno získáte i kvalitní zpětné odkazy pro Váš web a opět se přiblížíte ke svým potencionálním zákazníkům.
Další mapy a navigace
Google a Seznam tvoří u nás v Čechách majoritu. Další katalogy a mapy nemají takový vliv a nejsou tak efektivní (nejen z pohledu návratnosti investic do marketingu). Za zmínku snad už jen stojí navigace Waze. Má trochu jinou cílovou skupinu a zachází se s ní trochu jinak, ale lze zde získat levně reklama – ale ta se hodí trochu pro jiný segment – např. pokud provozujete kromě pensionů nebo pronájmu chalupy i restauraci.
Nezapomínejte na web
Dalším důležitým kanálem je Váš web a lokální SEO (optimalizace pro vyhledávače). Uživatelé pokládají nejrůznější dotazy a existuje mnoho způsobů, jak Vás mohou najít. Proto je vhodné využít na stránkách co nejvíce obsahu – co lze v okolí dělat (např. obsah - tipy na výlety, v okolí) a co nabízíte nebo lze najít v okolí (např. kulturní a sportovní zážitky a události). Uživatelé mohou také vyhledávat nějakou zajímavou oblast nebo událost a ubytování (např. ukázka na obrázku níže).
Kromě obsahu je vhodné mít také web svižný/rychlý, umístit na web např. strukturovaná data nebo přímo Google mapu s Vaším místem.
Autor článku - Jakub Petz (https://www.jakubpetz.cz), specialista na online marketing