Hlavně v začátcích se nejspíše budete potýkat s řadou potíží, které bude potřeba vyřešit. Mezi nejčastější problémy pronajímatelů patří třeba:
- vedení evidence rezervací a kontaktů na hosty,
- výzvy k platbám záloh a doplatků,
- kontrola přijatých plateb,
- vystavování dokladů,
- reporty na cizineckou policii nebo statistický úřad,
- dvojí rezervace, opakované dotazy…
Věděli jste ale, že na většinu těchto problémů existuje jednoduché řešení? Podívejte se na čtyři z nich, které pronajímatele pálí nejvíc.
Pořád stejné dotazy
Pokud inzerujete třeba jen na svých webových stránkách nebo používáte ubytovací portály, musíte každou rezervaci řešit s klienty zvlášť. Musíte být pořád na telefonu, na e-mailu a každému odpovídáte dokola na stejné dotazy.
Máte volný termín začátkem června? kolik bude pobyt stát? Jak máme za ubytování zaplatit?
Je skvělé, že klienti volají a mají o pronájem ubytování zájem. Pro vás je ale tento způsob práce velmi zdlouhavý. Evidenci rekreantů a kalendář obsazenosti navíc musíte vést ručně, což je zbytečně složité a časově náročné.
Pokud nepoužíváte online rezervační systém, čeká vás neustálé odpovídání na stále stejné dotazy ohledně termínu obsazenosti a ceníku.
Řešení je přidat si na web online rezervační systém . Když potenciální klient navštíví vaše stránky, hned uvidí, jaké termíny máte volné, vybere si dny, kdy se chce ubytovat a systém mu spočítá cenu. Pokud se rozhodne ubytování hned rezervovat, online rezervační systém se o potvrzení a fakturaci už postará sám.
Rezervace ubytování tak bude fungovat plně automaticky, podobně jako třeba nákup na e-shopu. To bude pohodlnější pro klienty i pro vás. V systému také zůstanou důležité záznamy jako kontakty na hosty, takže je nemusíte nikam zapisovat. Díky tomu, že se tento proces zjednoduší, je navíc velmi pravděpodobné, že získáte víc rezervací.
Dvojité rezervace ubytování
Mnozí drobní pronajímatelé nabízí ubytování nejen na svém webu, ale rovnou i na několika ubytovacích portálech najednou (Booking, Airbnb a jiné). Čím více míst na internetu k propagaci využijete, tím víc potenciálních klientů oslovíte.
Problém nastává ve chvíli, kdy vám začne chodit větší množství rezervací. Začnete se totiž setkávat s tím, že si více klientů zarezervuje ubytování na ten stejný termín. Abyste dvojitým rezervacím předešli, musíte okamžitě po každé rezervaci na několika ubytovacích portálech aktualizovat kalendář obsazenosti. Jinak riskujete, že budete muset klientům rezervace rušit. Tím je jistě nepotěšíte.
Když dva klienti provedou rezervaci na stejný termín, jednomu z nich budete muset zavolat nebo napsat a rezervaci mu zrušit.
Online rezervační systém s tím umí pomoci. REZEO si totiž můžete propojit i s různými ubytovacími portály. Veškeré aktualizace kalendářů obsazenosti napříč portály se budou dít automaticky a vy se nemusíte o nic starat.
Když si tak například na Bookingu někdo rezervuje ubytování, REZEO o tom okamžitě ví a pošle tuto informaci do kalendáře na váš web, do Airbnb a dalších ubytovacích portálů, kde inzerujete. Za zlomek vteřiny tak udělá to, čím byste každý měsíc trávili dlouhé hodiny. Už žádné dvojité rezervace, žádné ruční zadávání do kalendářů.
Faktury, zálohy, doplatky…
Když je sezóna v plném proudu a hosté se na vaší chalupě střídají jako o závod, přináší to spoustu papírování. Zálohy, faktury, doplatky… Není vůbec lehké uhlídat, jestli jste všechny faktury vystavili, poslali a jestli je klienti uhradili.
Příliš mnoho administrativy netěší nikoho. Naštěstí jsou po ruce snadná řešení.
Velká výhoda, kterou při používání online rezervačního systému REZEO získáte, je plně automatická práce s platbami a fakturami. Nemusíte vystavit ani jednu fakturu ani kontrolovat, jestli vám přišla platba. Rezervační systém to může udělat za vás.
Pokud budete chtít, REZEO si můžete nastavit tak, aby klientovi automaticky vystavilo a poslalo fakturu hned po rezervaci ubytování. Tím to ale nekončí. REZEO umí komunikovat dokonce i s vaší bankou, takže když klient zaplatí, přijde mu automaticky doklad o přijaté platbě a vy nemusíte platby potvrzovat e-mailem. Navíc jsou faktury spárované se zálohami, takže nemusíte nic dohledávat.
Správa více objektů
Pokud pronajímáte víc než jednu nemovitost, zmíněné problémy se budou samozřejmě násobit a čeká na vás mnohem větší množství administrativy, klikání a starostí. V takovém případě už je skoro nutnost používat online rezervační systém, který zvládne většinu úkonů automatizovat a ušetří vám čas.
REZEO navíc umí i tu šikovnou věc, že každému objektu, který pronajímáte, dokáže přiřadit vlastní fakturační údaje. To vám umožní spravovat rezervace více objektů, které se nacházejí na různých místech (nebo když má každý objekt jiného majitele) z jednoho místa.
Pronajímejte chytřeji
Pokud vás trápí potíže, o kterých byla v článku řeč, můžete je vyřešit klidně hned teď. Vyzkoušejte REZEO na 30 dní zdarma a začněte šetřit čas.